Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Μηδένα προ του τέλους μακάριζε (μέρος 1ο)


Ή θα έλεγα εγώ καλύτερα, μην μακαρίζεις κανέναν πριν δεις και το επόμενο επεισόδιο, αφού όπως φαίνεται το τέλος δεν ήρθε ακόμα στην περίπτωσή μας.
Νομίζω ότι οι περισσότεροι που διαβάζουν αυτό εδώ το blog με γνωρίζουν προσωπικά αλλά για τους υπόλοιπους ίσως θα είναι λίγο σοκαριστικά αυτά που θα γράψω σήμερα.
Το 2009 ήταν ένα σημαδιακό έτος για μένα. Παντρεύτηκα (μετά από μια ιστορία για μυθιστόρημα για το πώς γνώρισα και τι ακολούθησε με τη γυναίκα μου), έμεινε έγκυος η γυναίκα μου, εξελίχθηκαν 1-2 άλλα γεγονότα, που καλό θα ήταν να μην τα αναφέρω, και όλα έδειχναν να βαίνουν καλώς.
Αλλά τι είπαμε παραπάνω; Μην μακαρίζεις κανέναν πριν δεις και το επόμενο επεισόδιο της ζωής του.
Το μεσημεράκι της 13ης Δεκέμβρη του 2009 πήγαινα από την πόλη που μένω στο χωριό των γονιών μου. Ήταν μια ηλιόλουστη χειμωνιάτικη μέρα, απ’ αυτές τις κρύες αλλά ηλιόλουστες μέρες του χειμώνα που, εμένα τουλάχιστον, μου ανοίγουν την καρδιά. Ήμουν, το θυμάμαι, μάλλον καλοδιάθετος και πάντως τίποτα το πολύ δυσάρεστο δεν είχε γίνει εκείνη τη μέρα ή τις προηγούμενες.
Λίγο έξω απ’ το χωριό των γονιών μου είναι ένα γηπεδάκι ποδοσφαίρου. Εκεί λοιπόν, και ενώ οδηγούσα το αυτοκίνητό μου, αισθάνθηκα μια ανατριχίλα στο κεφάλι, άλλο πράγμα. Κατάλαβα ότι κάτι κακό έγινε αλλά πάντως συνέχισα να οδηγώ και έφτασα μέχρι το πατρικό. Μόλις πήγα να βγω από το αυτοκίνητο, κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να περπατήσω καλά. Παραπατούσα αλλά πάντως είχα αρκετή διαύγεια. Πήρα αμέσως τηλέφωνο τη γυναίκα μου και της είπα ότι κάτι κακό μου συνέβη και αν αυτό το κάτι αποδεικνυόταν «πολύ κακό» να πρόσεχε το μωρό (ήταν 1,5 μηνός έγκυος).
Στο μεταξύ βγήκαν από το σπίτι ο πατέρας και ο αδελφός μου και με βοήθησαν να μπω στο σπίτι.
Ή τουλάχιστον έτσι νόμισα γιατί ποτέ δεν μπήκαμε στο σπίτι. Στην πραγματικότητα με έβαλαν στο αυτοκίνητο και με πήγαν στο νοσοκομείο. Ε, από αυτή τη στιγμή τη στιγμή και πέρα, δεν θυμάμαι τίποτα άλλο. Αυτά που θα γράψω από δω και πέρα είναι όσα πραγματικά μου διηγήθηκαν οι δικοί μου και όσα πραγματικά ή φανταστικά «είδα» εγώ.
Στο νοσοκομείο της πόλης μου κατάλαβαν αμέσως ότι κάτι πολύ σοβαρό μου είχε συμβεί και με έστειλαν αμέσως στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο μιας γειτονικής πόλης.
Εκεί οι εξετάσεις έδειξαν ενδογεφυρική αιμορραγία, κοινώς είχα πάθει εγκεφαλικό ανεύρυσμα στη βάση του κρανίου.
Με έβαλαν στην εντατική και ο εφιάλτης μου άρχιζε. Ήμουν από την αρχή μεταξύ ύπνου και ξύπνιου και στην αρχή φανταζόμουν ότι με είχαν στον διάδρομο ενός νοσοκομείου, λίγο έξω από το ασανσέρ.
Ήμουν, λέει, κωπηλάτης σε μια γαλέρα και με είχαν δεμένο στο πλοίο (αργότερα έμαθα ότι πράγματι μ’ έδεναν στο κρεβάτι γιατί ήμουν πολύ ανήσυχος. Αυτό ήταν απάνθρωπο γιατί δεν μπορούσα να κουνηθώ και είχα το φως της λάμπας πάνω απ’ το πρόσωπό μου 24 ώρες το 24ωρο).
Με πήγαν για μαγνητική εξέταση, η οποία ούτως ή άλλως είναι πολύ δυσάρεστη εμπειρία και φανταζόμουν ότι ήμουν σε ένα τάφο και ο ήχος που ακουγόταν ήταν τα καρφιά που κάρφωναν το φέρετρο. Κατά έναν περίεργο τρόπο, σκεφτόμουν το παιδάκι που περιμέναμε για να παίρνω κουράγιο, που σημαίνει ότι κάτι θυμόμουν. Και δεν ήμουν ξαπλωμένος, λέει, αλλά καθόμουν σ’ ένα σκαμνάκι σε ένα δοκιμαστήριο ρούχων.
Από τότε, έκανα άλλες δυο φορές μαγνητικές εξετάσεις, πολύ αργότερα, που ήταν μια δυσάρεστη εμπειρία αλλά όχι φρικιαστική σαν εκείνη τη φορά.
(η συνέχεια αύριο)

3 σχόλια:

  1. Σοκαριστικά, τα περιστατικά που βιώσες Diego Alatriste!!! Σε θυμάμαι να με παίρνεις τηλέφωνο στις 12/12/2009 στις 19.00 για να μου ευχηθείς και την επόμενη στις 13/12/2009 στις 13.00 περίπου μου τηλεφώνησε ο φίλος μας Πάνος Χ''σοφιάς με μία αλλιώτικη χροιά στην φωνή του για να μου πεί ότι έχεις πάθει εγκεφαλικό!!! Πήρα αμέσως στο κινητό σου και μου απάντησε η γυναίκα σου την ώρα που περίμενε να μάθει την κατάσταση σου απο την γιατρό στο Πανεπ/μιακό Νοσοκομείο στην Λάρισα, άφησα ανοιχτό το τηλέφωνο μου και άκουσα την γιατρό να μιλάει για επικίνδυνη και κρίσιμη κατάσταση της υγείας σου και να περάσουν δύο 24ωρα για να δούν πώς θα εξελιχθεί για να ξεφύγεις τον κίνδυνο!!! Δόξα τω θεώ όλα πήγαν καλά και έζησες!!! Όλα απο δώ και πέρα είναι ανοιχτά για να στηρίζεις την οικογένεια σου και να ατενίζετε με αισιοδοξία το μέλλον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξέρεις κάτι φίλε μου; Η γυναίκα μου θυμάται, και μου το έχει πει πολλές φορές ότι την προηγούμενη (12/12/2009) είχα τηλεφωνήσει σε σένα, στον Χατζησοφιά και στον φίλο μας τον μάγειρα. Ήταν η πρώτη φορά που έκανα μαζεμένα τόσα τηλεφωνήματα και της έκανε εντύπωση. Σαν να ήθελα να σας αποχαιρετήσω, μου λέει. Εγώ δεν το θυμάμαι αυτό φυσικά, για μένα η 12η Δεκεμβρίου 2009 ήταν μια συνηθισμένη μέρα, σαν όλες τις άλλες.
    Πραγματικά, ήταν ένα συγκλονιστικό βίωμα και χθες, που άρχισα να γράφω για όλα αυτά, θυμήθηκα με όλη τους την ένταση εκείνες τις τρομαχτικές στιγμές (πίστεψέ με θυμήθηκα πράγματα που θα χρειαζόμουν βιβλίο για να τα γράψω όλα). Είχαν αρχίσει να ξεθωριάζουν στη μνήμη μου γιατί ο άνθρωπος έχει τη δύναμη να ξεπερνάει τα πάντα. Εννοώ την ένταση και τη δραματικότητά τους γιατί τα ίδια τα γεγονότα είναι αδύνατο να ξεχαστούν.
    Ξέρεις μόνο για ποιο πράγμα λυπάμαι; Που πολλές φορές δεν μας ξαναδίνεται μια ολοκληρωμένη δεύτερη ευκαιρία, εννοώ να μπορούσα να ξαναήμουν όπως πρώτα, 100% υγιής, για να μπορέσω να εκτιμήσω ότι έκανα πριν και μου φαινόταν αυτονόητο. Πράγματα απλά, όπως να πάρω μια κούπα καφέ μαζί μου στο μπαλκόνι, να ποτίσω και να περιποιηθώ τα λουλούδια, τέτοια.
    Ας είναι όμως. Αν ήμουν ένα σκαλί πιο κάτω (αν δεν μπορούσα να κάνω τα πράγματα που κάνω τώρα) θα ευχόμουν να ήμουν στην κατάσταση που είμαι τώρα. Και τώρα λοιπόν προσπερνάω σαν αυτονόητα κάποια δώρα που μου δόθηκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου ξέχασα να σου αναφέρω ότι εκείνη την αποφράδα ημέρα 13/12/2009 πρίν με πάρει ο φίλος μας, στις 9.00 το πρωί, είχαμε στο σπίτι ένα τηλεφώνημα που απευθυνόταν στην γυναίκα μου και της ανακοίνωναν τον αιφνίδιο θάνατο μιας φίλης και συναδέλφου της, μιας νέας γυναίκας 42 ετών απο άγνωστη αιτία!!! Άφησε η μακαρίτισσα 2 παιδιά ορφανά και το πλήγμα για την γυναίκα μου ήταν οδυνηρότατο!!! Με λίγα λόγια η μέρα αυτή ξεκίνησε με μαύρα μαντάτα και κορυφώθηκε με το άκουσμα του δικού σου δράματος!!! Είδες η ζωή πώς τα φέρνει καμμιά φορά, να συμπίπτουν όλα τα δράματα μαζί!!! Η περιπέτεια σου πρέπει να μας γίνει μάθημα για να εκτιμάμε αυτά που έχουμε και να δοξάζουμε Τον Μεγαλοδύναμο για ότι καταφέραμε να αποκτήσουμε, καθημερινά!!!

      Διαγραφή